Kronprinsessparet Prins Daniel och Kronprinsessan Victoria i samtal med kommunstyrelsens ordförande via Teams.

Skärmavbild från det digitala mötet mellan Kronprinsessparet och kommunstyrelsens ordförande.

Kronprinsessparet bjöd in kommunen till videomöte

I går, torsdagen den 25 mars, hade Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel ett videomöte med kommunstyrelsens ordförande Stefan Gustafsson. Pandemin stod i fokus men även det starka näringslivet och integrationen var exempel på ämnen som avhandlades.

Samtalet handlade främst om hur Sävsjö kommun hanterar coronapandemin och hur den påverkar kommunen. Igår, torsdagen den 25 mars, hade Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel ett videomöte med kommunstyrelsens ordförande Stefan Gustafsson. Pandemin stod i fokus men även det starka näringslivet och integrationen var exempel på ämnen som avhandlades. Det handlade också om kommunens starka näringsliv och om hur viktiga våra trähusföretag är, både för arbetsmarknad och för bostadsbyggandet i Sverige. Alla kyrkors och föreningars betydelse för sammanhållningen och gemenskap lyftes. Samtalet handlade också om de utmaningar som finns när det gäller integration och utanförskap.

– Jag tycker att det var ett bra initiativ av Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel att på det här sättet ta sig tid att samtala med mig och andra kollegor runt om i Sveriges kommuner. Kronprinsessparet var väl pålästa om Sävsjö kommun. Kronprinsessparet önskade att vid lämpligt tillfälle få möjligheten att besöka kommunen och avslutade med att skicka en varm hälsning till alla invånare i Sävsjö kommun. Jag uttryckte min och kommunens uppskattning och tack till Kronprinsessparet för att de tagit initiativ till mötet och hälsade dem välkomna att besöka Sävsjö kommun när tillfälle till detta bjuds. För mig var detta ett oförglömligt och mycket trevligt samtal, säger Stefan Gustafsson.