Läs mer om:
Upphandlingspolicy
Upphandlingspolicyn gäller för all upphandling och alla inköp av varor och tjänster samt entreprenader för Sävsjö kommun. Policyn omfattar hela inköpsprocessen från det att en upphandling eller ett inköp aktualiseras till att den levereras, samt uppföljning av avtal. Lagen om offentlig upphandling (LOU) anger hur upphandlingar ska genomföras och denna upphandlingspolicy fastställer riktlinjer för upphandling med lagen som grund.
En väsentlig del av den kommunala resursförbrukningen utgörs av kostnader som avser varor, tjänster och byggentreprenader som anskaffas för verksamheterna. För att få rätt kvalité och vara så kostnadseffektiva som möjligt krävs en helhetssyn där kommunens gemensamma bästa alltid har företräde, i policyn har tagits hänsyn till:
Genom att återkoppla till oss kan du hjälpa oss göra webbplatsen ännu bättre. Tryck på "Ja" nedan för att berätta att du gillar sidan som den är - tryck på "Nej" nedan och du får möjlighet att skicka oss tips på vad vi kan förbättra med sidan.
Du kan komma i kontakt med och påverka Sävsjö kommun på många olika sätt. Ett sätt är genom sociala medier.