Prisutdelning vid kommunfullmäktiges julavslutning

Under middagen efter fullmäktigesammanträdet måndagen den 17 december delades det ut priser under högtidliga former. Det blev blommor, diplom och 10.000 kronor till de glada pristagarna. Miljöpriset delades ut till Sävsjötvätten, byggpriset gick till Fredrik och Sigrid Östergren, kulturpriset delades ut till Carina Hult. Kören Cantabile stod för underhållningen.

Från vänster: Kommunfullmäktiges ordförande Per Danielsson och makarna och Sigrid och Fredrik Östergren som fick ta emot byggpriset av Sten-Åke Claesson, ordförande i myndighetsnämnden.

Från vänster: Kulturpristagare Carina Hult, Susanne Sjögren, ordförande i kultur- och fritidsnämnden samt Per Danielsson, kommunfullmäktiges ordförande.

Från vänster: Företagarna och miljöpristagarna Per Nyman och Anders Lundgren. Myndighetsnämndens ordförande Sten-Åke Claesson läste motiveringen.

Kören Cantabile underhöll under fullmäktigemiddagen, ledd av kulturpristagaren Carina Hult vid pianot.