Nominerade till klimatpriset

Sävsjö kommun har nominerats till Klimatpriset – länets mest prestigefyllda pris inom klimat -och energiområdet. Två verksamheter har nominerats. Natur-och miljöförskolan för deras engagerade pedagoger inom hållbar utveckling och serviceförvaltningen för satsningen på svenskt kött samt upplåtande av mark under förra årets torka.

Det är en stor konkurrens i år. Över 30 organisationer, initiativ och personer har nominerats för sina insatser för att minska på utsläppen och bidra till att Jönköpings län blir ett Plusenergilän Länk till annan webbplats.. Vem som får Klimatpriset och hedersomnämnanden utser Klimatrådet Länk till annan webbplats. – vinnaren koras på Klimatkonferensen den 4 september, Spira, som en del av klimatveckan.