Lyssna på sidan Lyssna

Uppdaterad: Störningar i Sävsjö kommuns telefoni är lösta

Publicerad:

Måndag 29 juni 10.45: Helgens störningar i telefonin, som bland annat påverkat socialförvaltningens verksamheter, är nu lösta. Felet var relaterat till en internetanslutning och krävde en omstart av en anslutningspunkt. Samtliga telefonnummer i samtliga verksamheter uppges nu fungera normalt. Det är oklart på vilket sätt fiberskadan mellan Eksjö och Vetlanda i lördags, och som under söndagen även påverkade Sävsjö och det kommunägda bolaget Savmans kunder, har haft inverkan på störningarna i telefonin.

Om du upplever fortsatta problem med att ringa kommunens verksamheter/direktnummer är du välkommen att kontakta Sävsjö kommuns växel på telefon 0382-152 00 eller via mejl vaxel@savsjo.se.


Söndag 28 juni 12:01: Under helgen har Sävsjö kommuns verksamheter upplevt störningar i telefonin. Initialt verkade felet omfatta ett fåtal telefonnummer men under dagen har det visat sig att samtliga verksamheter är påverkade på olika sätt. Detta kan innebära svårigheter för dig som önskar komma i kontakt med socialförvaltningens verksamheter inom exempelvis hemtjänst, äldreomsorg och LSS.

Det är viktigt att poängtera att trygghetslarmen fungerar normalt trots störningarna och många telefonnummer är opåverkade även inom verksamheterna.

Prognosen är att det kan ta fram tills i morgon förmiddag, måndagen den 29 juli, innan felet är åtgärdat.

Om du trots upprepade försök inte lyckats komma fram till den verksamhet du behöver nå kan du vid brådskande ärenden ta kontakt med Charlotte Wiklund Karlsson, chef i beredskap inom socialförvaltningen, på telefon 072-141 58 00 charlotte.wiklund@savsjo.se

Informationen uppdateras löpande på hemsidan, i Sveriges radio och i sociala medier.

Vid övriga frågor kontakta:
Pierre Klasson, kommunikationschef, 0382-151 03